torsdag 16 september 2010

Tåg


Både jag och maken älskar tåg - och då gärna i modellstorlek! Så det var inte speciellt svårt för mig att göra något på Skrotbokens temat Tåg
Jag är uppvuxen med en modelljärnväg som vi själva byggde från grunden. Brorsan och jag körde relativt ofta med den. Idag står den tyvärr nerpackad hemma hos min bror, men förhoppningsvis kan de packa upp den och börja använda den igen om några år.
Båda fotona är tagna när jag och maken gjorde en resa till Malmö april 2009 och då besökte Malmö Museer och den utställningen de hade om ångdrivna fordon.

Här har jag ritat dit formen av en räls på layouten. Wellpappen har fått ett rejält lager med akrylfärg på sig.

Här har jag återigen rotat runt i min dekorationslåda och fyndat lite. Den ena blomman och bladet är infärgade med kaffe.

Det är inte ofta jag skapar med lila, men här kändes det som en bra färgkombo. Bandet har jag fått i något månadspaket för länge, länge sedan.

Tagen har jag stämplat med min stämpel från Inkdo som har bröllopstema. Det röda hjärtat har jag maskat. Detta var nog andra gången som jag maskade något! Roligt var det, och förhoppningsvis kommer jag göra det fler gånger.
Sugen på att se fler tolkningar av tåg? Kila in till Skrotboken!
Tack för titten!

1 kommentar:

Susanne sa...

Vilken fantastisk LO. Här har du verkligen lagt ner en massa tid och en massa saker. I love!

Kramizar