söndag 28 februari 2010

Älsklingar


Helgen 12-14 februari hade Magdas forum återigen lite utmaningar och jag hoppade på en skissutmaning med lite olika krav/villkor. Bland annat skulle man välja färg att jobba efter, jag valde vitt, brunt och lime. Ordet kärlek skulle finnas med någonstans, det skulle vara lite skrivet på layouten samt en titel förstås :-)

Jag tog ett foto på mina brorsbarn från sommaren 2008 som jag redan scrapat, men som jag kände passade perfekt till den här utmaningen. 
De vita blommorna ovanför fick jag i julkalenderswappen på Allt Om Scrap och de gröna har jag köpt på Landstoken.se. Alfabetet jag använt till titeln fick jag i mitt sista paket från MoshPosh och det kommer från Pink Paislee. 

På vänstra fotot har jag vit tyll som jag snurrat en limefärgad ros runt och sen satt fast med Glue Dots. Längst ut till höger på layouten har jag använt PearlMaker.
Fjärilen på vänstra bilden hittade jag i mina gömmor idag, vart den kommer ifrån har jag noll koll på tyvärr. Men snygg är den :-)
Papprena jag har använt på layouten är Basic Grey Nook & Pantry samt Pink Paislee.


Lite mer detaljer från layouten. 
Den gröna chipboarden är från American Crafts och jag har använt baksidan och färgat in den med Peeled Paint-distress och sen limmat fast den.
Tack för titten! 

1 kommentar:

Penni sa...

Så snyggt! Gillar fjärilen starkt! O vad smart att skriva på "biljetten" det måste jag komma ihåg :)