torsdag 11 februari 2010

Årets första tulpaner


För några veckor sedan hade vår lokala blomsterhandlare tulpaner i 10-pack för 39 kr. Jag slog till på två buketter! Och hade lite lekstuga med kameran här hemma och testade lite olika inställningar och projekt. Ett av dom kommer dyka upp inom kort i form av ett foto på en layout om några dagar här på bloggen. Håll utkik! :-)


Den här layouten är gjord efter en skiss med materialkrav hos Magdas invigninsfest. Det skulle finnas med något transaparent på layouten. Jag valde att stansa ut i OH-plast och då en snurrad pil, dock har jag klippt bort själva spetsen. Sedan har jag duttat på rosa PearlMaker.
Papprena är från Basic Greys serie Porcelain och jag har chalkat alla kanter och sedan edgat dom med en vanlig sax. Detta eftersom jag lyckats tappa bort min edgescraper från Tim Holtz... Den ligger förmodligen någonstans här hemma, men jag har bara inte hittat den.

Den härliga cirkeln fick jag i mitt sista månadspaket från MoshPosh. Har dock haft mina funderingar kring vilken layoutet eller vilket kort som skulle få den, och när jag satt och plockade iordning material till denna layouten kändes den väldigt självklar.

De underbara biljetterna har jag skrivit ut här hemma på vanligt fotoalbumpapper. Fick klippa till storleken lite, men sedan var det bara att skriva ut. Det är Misscutiepie som gör dessa och delar med sig! Väldigt generöst och uppskattat! Kika in du också vettja.
Den överstan biljetten har fått lite Glossy Accent på sig. Ovanför den sitter en halv form i storleken som passar till knäck eller goda chokladpraliner :-) Det är Sofie på Kahls Te och Kaffehandel här i Kalmar som försett mig med denna.

1 kommentar:

Penni sa...

Snygg!! O tulpaner får man aldrig för mycket av :)

kram