torsdag 18 februari 2010

You and me


Återigen en layout gjord efter en utmaning hos Magdas forum, den här gången skull rosa och rött vara huvudfärger, man fick även använda max 2 andra färger. Vitt för min del som synes. Fotot är taget tidigare i våras när jag köpte 2 buketter med tulpaner och hade lite lekstuga i köket. Har på flera fotografbloggar sett att den sätter fast vigselringarna med en floristnål i en blomma - självklart ville jag testa det.

Den lilla, lilla titeln har jag haft i min ägo väldigt länge, tror att jag fått den från Stellas.se för uppåt 2 år sedan. På den här layouten passade den perfekt tyckte jag. Blomman under fick jag (tror jag) i julkalenderswappen på Allt Om Scrap och den har fått lite röd Glitter Stickles på sig. Runt hela layouten har jag sytt med röd vanlig raksöm.

De rosa blommorna kommer från Landstoken.se, jag köpte dom i höstas i samband med träffen. De sitter egentligen på stjälkar, men dom klippte jag bort :-) Knapparna jämte är en blandning av köpta i vanliga syaffären och "scrapknappar", både rosa och röda i en enda röra! 

Har även använt både röd och rosa PearlMaker och duttat både här och där på layouten. Det fick även bli några blingstenar lite överallt på layouten.

Den underbara biljetten, som fått lite GlossyAccent på sig, är det MissCutiePie som gjort och som hon delar med sig av på sin blogg. 

Utöver rosa och rött skulle det även finnas med något hjärtformat på layouten. Det röda lilla hjärtat är självhäftande och låg i ett av paketen från julkalenderswappen. 
När jag sydde på den här layouten upptäckte jag att lampan i min symaskin har gett upp - är det någon som vet om den typen av lampor fortfarande säljs? Kanske iof lättast att fråga i en syaffär, men det kommer dröja innan jag orkar/kan ta mig dit - därför ställer jag mitt hopp till någon snäll bloggläsare :-)
Tack för titten!

Inga kommentarer: