onsdag 3 februari 2010

In love


Den här layouten är nog den som tagit längst tid för mig att göra klar, från det att jag börjat. Totalt har jag jobbat närmare 3 dagar med den! Började med att klippa ut ett cardstock i den annorlunda formen, som jag sedan chalkade med Dark Brown och edgade kanterna på, för att till sist stämpla med en Basic Grey Clearstamp. Slutligen fäste jag cardstocken på ett mönstrat papper (ovanligt för mig).



Min Cuttlebug och mina Spellbinders, Label One och Standard Circles Large, har fått jobba en hel del. Så även mina hörnstansar. På fotot till höger har jag använt en bakform i knäckstorlek som jag fick tag på genom min kompis Sofie som driver Kahls Te och kaffehandel här i Kalmar. 



Den bruna tyllblomman fick jag i ett månadspaket tidigare i höstas och kommer från Lilly Bee tror jag. I övrigt är i princip allt material, förutom knapparna, från det senaste månadspaketet från Mosh Posh. 

De gröna bladen till vänster om fotot fick jag av Anna/Alsjoholm i höstas och jag tror de är från YouDo. De har fått ett lager med Glitter Stickles på sig och även en RubOn i form av en bladranka. Pilen är en QuicKutz Arrows (REV-003) som jag blev förälskad i för snart 2 år sedan och vid det tillfället köpte av Helena på Landstoken.se
Fotot på layouten är taget i Söderköping, augusti 2008, när vi var på väg hem från Stockholm och den kryssning vi gjort till Tallin tillsammans med mina föräldrar (bröllopspresent från dom). Detta var första gången på 5 dagar vi inte hade regn :-/ Då passade vi på att köpa kaffe och en god bulle och sätta oss på en parkbänk utmed Göta Kanal och njuta av en regnfri himmel och den vackra vyn som jag tycker Göta Kanal är :-)
Tack för titten och din värmande kommentar!

9 kommentarer:

Ulla sa...

Den är ju helt fantastisk, underbar. Det ska få ta tid och växa fram, det är ju du och alla generationer framför dej som ska njuta av den.

Nenne sa...

Åh nej! Jag ser inte dina bilder (sitter på jobbet och datorn här vill ibland inte ladda biler! *grymt*) däremot måste jag kommentera din underbara header!!! Längtar till våren nu! Ha det gott!

Camilla sa...

Jättefin LO. Var det månne vid smultronstället ni käkade glass?

Kraaaam

Jeanette Wallén sa...

Härlig LO!! Kul att använda så många olika mönstrade papper i bitar - det är något jag måste utmana mig själv att göra mer! :D

Tvillingmamma Lotta sa...

vilken jättefin lo!

Gurkiss Scrappande sa...

Jätte fin LO och väl arbetad...

Ha de gott.
Kram Gurkiss

Karin sa...

Vilken härlig layout! Himla fint med det lilla kuveret! =)
kram kram!

Anonym sa...

Jättefin LO, jag gillar verkligen dina dekos :)

KRAM
Katarina
DT leader, Magdas designteam

Cattis sa...

Härlig layout! Gillar att du har så många mönstrade papper!