måndag 22 februari 2010

Att mysa med farfar är bäst


Ytterligare en layout gjord efter en skiss utmaning hos Magdas och invigninsfesten. Man skulle ha minst 2 olika typsnitt på titeln samt ha dekorationer på minst 2 olika ställen på layouten. Superkul! :-)

Den underbara swirlen är gjord med hjälp av doodlingmallen jag köpte i början av februari. Har använt guldfärgad PearlMaker och duttat och hållt på för att få till den - och blev själv väldigt nöjd! Är nämligen urusel på att rita doodling på fri hand.

De underbara löven från Prima hittade jag också på rean och de har fått lite glitter på sig. Ovanför finns ett bibelblad som jag knycklat ihop samt även 6 st rosor, vita och rosa.

Det ena av mina två typsnitt, American Crafts Lullaby som fått lite guldig Versa Color på sig.

Åh här är det andra typsnittet, American Crafts Daiquiri som i grunden är vita med som jag använt guldig Versa Color på samt även lite silvrig chalk.


De gröna fina bladen är från Prima, från min reashoppning, biljetten Hugs and Kisses hittade jag hos MissCutiePie och skrev ut här hemma på skrivaren. Påsen har fått lite röd ståltråd, inhandlad på Blomsterlandet i Halmstad. Floristnålen med vit pärla i toppen kommer från Landstoken.se. Det mönstrade pappret i botten är från Pink Paislee och kom i januarikitet från My Scrapbook Nook.
Tack för titten! :-) 

1 kommentar:

monica sa...

Snygg layout med många härliga detaljer att titta på!