lördag 6 februari 2010

Tackkort


Kortet fick min bror som tack för att jag får bo hos honom och hans familj de gånger jag kommer upp till Stockholm, oavsett dag i veckan och vad de har planerat. Tacksamt! :-)

Den svarta cirkeln är ett gem som jag köpt på Lagerhaus, har det även i silver. Charmen, som jag tror att jag fick i julkalenderswappen på Allt Om Scrap, sitter fast med lite ståltråd som jag virat för att den ska hålla sig lite mer stabil.

Kortet är gjort efter veckans skiss hos Kortskissen. Det blev en väldigt fri tolkning, eftersom jag inte kunde välja bort något av det jag till slut fick fast på kortstommen :-) Blomman har fått ett lager Glitter Stickles på sig och i knuten i knappen har jag satt en nål som jag hittade på CityGross.

De mönstrade papprena har jag grävt fram ur min gigantiska spillbitsmapp. Jag försöker mer och mer att använda upp mina spillbitar, men det är inte alltid helt lätt. Punchinellan har jag satt fast med blåa häftklammrar (inköpta på Clas Ohlson). På de mönstrade pappren har jag satt några duttar med silvrig Glitter Stickles. Övriga pluttar på kortet är PearlMaker i olika färger.
Tack för titten!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan Malin!

Efter vad jag har förstått bor du i Kalmar? Jag är väldigt ny på scrappandet och bor i Kalmar trakten. Skulle vara jätte glad över att få lite scrap kompisar att träffa någon gång ibland och få lite ideér av.
Känns det som något du kan ställa upp på, kan du väl maila mig?
colona4ever@yahoo.se
Med vänliga hälsningar Mirja

Linapyssel sa...

Hej Malin! Tack för din rara kommentar på min blogg!! Va snäll du är! Tjusigt kort du gjort! Gillar ditt val av papper och kompisitionen!
Må så gott och välkommen igen!
krAM Lina

Lätta och Goda recept sa...

Vilket härligt kort : )

//Susanne

Penni sa...

Jättefint kort! Så mycket små finurliga detaljer! *me like* jo en bladstans är värd pengarna, den används flitigt :) Vissa passar ju väldigt bra jul som födelsedag/överigt :)

kram!

Linda sa...

Underbart kort, älskar färgerna! =)
Kram