måndag 8 februari 2010

Vacker vy


I början av förra veckan öppnade Magdas sitt nya forum och firade då detta med en massa roliga utmaningar! Layouten är gjord efter en skiss som verkligen tilltalade mig. Fotot är från vår roadtrip på västra Öland i september och är taget när jag höll kameran utanför bilrutan och bara tryckte av en bild.

Den underbara fjärilen tror jag att jag fick i julkalenderswappen - eller?!? Kan det kanske ha varit en vinst från Stellas.se? Jag har verkligen ingen aning, och om någon vet får du gärna hojta till! :-)

Jag ber om ursäkt för den väldigt suddiga bilden, men jag såg det först när jag hade börjat redigera alla bilder och orkade helt enkelt inte ta om den :-/ Spetsen är införskaffad hos Landstoken.se, vet inte om den fortfarande finns i sortimentet. Ska nog kolla det och i så fall införskaffa ännu mera :-) Har den även i vitt och svart.



Ordet "vy" har fått ett lager med akrylfärg på sig, för att framträda mer. När maken tittade på layouten första gången frågade han vart jag hade gjort av titeln *fniss* Den fanns där, men syntes väldigt dåligt. Så jag la på ett lager med Pearl-akrylfärg och även lite Making Memories Tickled Pink.

Först ritade jag en swirl, men blev inte nöjd med resultatet och tog bort den (hade gjort den med PearlMaker) men tyvärr fick jag inte bort allt. Istället för den swirlen valde jag att bygga en ny med hjälp av Basic Grey Opaline som jag fick i ett månadspaket från MoshPosh i höstas, tillsammans med alla mönstrade papper. Har även använt lite punchinella, magic mesh, brad och en nål.
Återkommer senare i veckan med fler alster från utmaningarna på Magdas forum. Välkommen tillbaka för en titt!

Inga kommentarer: