fredag 26 februari 2010

Frostigt...


I början av januari tog jag mig ut på en vintrig promenad en lördag och hade så klart kameran med mig. Lyckades få lite fina foton och denna på frostiga nypon gillade jag omedelbart. Direkt när jag fick januaripaketet från My Scrapbook Nook såg jag detta foto framför mig, och när jag sen hittade en härlig utmaning hos Magdas och invigningsfesten så var det inte så svårt att få ihop layouten.

Nästan allt material jag använt kommer från månadspaket, förutom meshen på vänstra fotot ovanför. Spetsen har jag satt fast med blåa häftklamrar och även lite Glue Dots här och var. 


På det vänstra fotot har jag använt en färgglad form som jag fått av Sofie på Kahls Te och kaffehandel här i Kalmar - tack! 
Runt titeln Frostigt har jag satt två stycken klamrar, som jag till att börja med färglade med akrylfärg utan bra resultat, sen la jag på ett lager med PearlMaker utan att få fram det resultat jag ville ha. Då tog jag fram min Mist i färgen Sparkling Silver och då fick jag det resultat jag ville ha. Det tog förvisso ett bra tag innan det torkade...

Här har jag återigen använt en bakform och även rosa mesh, men även blåa häftklamrar som jag köpt på Clas Ohlson.
De flesta papprena har jag chalkat och sen edgat med min sax, det röda pappret har jag även knöglat ihop och sen rätat ut det innan jag satte fast det. 
Nu tror jag att alla mina alster gjorda efter utmaningarna på invingningsfesten hos Magdas forum är upplagda här i bloggen. I mars väntar andra kul saker för min del inom scrapingen :-)
Tack för titten! 

3 kommentarer:

Penni sa...

Så snyggt!! Bara älskar det kitet! Sitter här o klappar på det o vågar inte börja karva i det haha ;)

Annika kort & gott sa...

Supersnygg LO, härligt glada färger och fiffiga detaljer.

Carola sa...

Så läcker lo du har gjort. Riktigt lövely :P