måndag 10 augusti 2009

BIA-album

Nu har jag äntligen fotat mitt senaste projekt med min BIA: en bok för idéer på vad jag ska fota och liknande. Ibland kan jag komma på saker som jag vill utforska mer, men eftersom jag är belönad med ett dåligt minne så blir det extremt sällan som jag genomför tankarna. Därför bestämde jag mig för att hjälpa mig själv på traven och göra en bok där jag kan skriva upp de idéer som jag får.

Frukten på framsidan kom med ett av paketen från Tant Scrappa och Poängjakten som jag var med i under våren.


Runt stommen har jag använt brun cardstock. I övrigt har använt mig att spillbitar när jag dekorerat albumet, har mängder med spill som jag sällan gör något av. Banden är från Avec och inhandlade hos Landstoken i våras på träffen, och det är egentligen först nu jag verkligen har kommit mig för att använda dom.


Framsidans insida satte jag dit ett Basic Grey-papper, som även det var med i ett av paketen från Poängjakten hos Tant Scrappa i våras. Gillade att det är lite rutigt och har annat härligt tryck/mönster.


När jag band ihop albumet använde jag mig av en svart o-wire som är 3/4". Hade egentligen velat ha en brun wire, men den jag hade hemma var 1" och då fick jag inte ihop wiren varken snyggt eller bra. Så jag fick tänka om och istället ta den svarta som är lite mindre.
Hade gärna gjort ännu fler album, just för att det är så kul! Dessutom är det roligt att själv kunna dekorera ett album precis så som jag själv vill ha det :-) Men jag får nog lugna mig i alla fall några dagar. Har redan gjort 3 st sen jag gick på semester! Kanske skulle göra ett om vad jag vill med hösten.... ;-) Återstår att se!
Tack för titten!

1 kommentar:

EmmJa sa...

Snyggt album! Mitt minne är ungefär lika bra, så den idén lånar jag nog ;).

Ha det bra!

Kramar