måndag 17 augusti 2009

Scrapat - men inte i vitt :-)

Nämen visst - jag var tydligen inte alls fast i det mjuka, skira träsket av färger! Efter jag hade bloggat i fredags satte jag mig med denna layout. Utgick först och främst från mina lappar med olika saker skrivna på, har bloggat om det tidigare här! Hittade lådan med alla lapparna igen i fredags, och beslöt mig för att testa och se om det funkade! Plockade ut dessa 3 lappar:



Och när jag satt där insåg jag att det behövdes en skiss. Så sagt och gjort. Det blev en skiss gjord också.


Vill du använda skissen att själv skapa efter är det helt ok! Men länka gärna till dig via detta inlägg! Och skriv gärna att du använt dig av min skiss. Lycka till!
Och layouten nedan har jag alltså skapat dels utifrån lapparna, men även utifrån skissen.



Fotot kan man ju fundera lite på om jag har manipulerat. Men så är inte fallet. I oktober 2008 tog jag mig ut på en fotorunda en dag efter jobbet. Hamnade på Varvsholmen i Kalmar och då fick jag syn på denna. Så titeln är: Udda detalj i gatubilden. För jag har i alla fall inte sett röda gatulyktor förut. Finns det på fler ställen i vårt avlånga land?!?



Idag har jag påbörjat min sista vecka av semestern. Känns helt ok faktiskt. På nåt sätt ska det bli skönt att komma in i alla rutiner och vad allt det innebär när jag börjar jobba igen. Och det inneäbr även att det inte är så lång tid kvar tills Landstoken firar 1 år i fysiska butiken och bara 1 vecka efter det ska vi åka till Halmstad på scrapträff! Ska bli såååå kul! :-)
Tack för titten!


Inga kommentarer: