lördag 1 augusti 2009

Grattiskort & BIA-album

Vem trodde jag hade tagit semester från pysslandet och bloggen?!? Inte jag iaf ;-) Har idag pysslat även med just bloggen, fixat lite med layouten på den m.m. Inte helt klart ännu, men jag hade varken ork eller lust att lägga mer tid idag. Så det får bli en annan dag istället! Dock har jag pysslat med ett grattiskort, som inte är helt klart. Saknas lite smådetaljer m.m. så det får jag återkomma med! Det kommer om några dagar skickas till Landstoken som i slutet av augusti firar 1 år i den fysiska butiken. Finns chans på att vinna presentkort i butiken! Kika in själv!

Istället bjuder jag på ett grattiskort jag gjorde till midsommarcc på Svensk Scrapbooking, men som jag aldrig la upp i galleriet. Men i torsdags gick det iväg tillsammans med en present till svägerskan. Och tänka sig - det kom fram i tid! Då befinner de sig ändå på landet, så jag var lite osäker. Men ibland har man turen med sig!

För ett par veckor sedan gjorde jag ett drinkalbum och nyttjade då min BIA. Helt suveränt! Har satt vanlig oh-plast på fram- och baksidan då det är tänkt att albumet ska användas i köket. Blir ju lätt blött lite här och var där! Har valt att dekorera det ganska sparsmakat för att det ska passa oss båda två och att vi ska kunna ha det liggandes framme på matbordet tex. Invändigt har jag satt fotopapper som innehåll, införskaffat på Åhléns. Är tjockare än vanligt kopieringspapper, men något tunnare än cardstock.

Det är även det pappret jag använder för att göra själva pärmarna. Jag skär då till pappret i en lagom storlek och sätter ihop två lika stora delar med dubbelhäftande tejp. Sen klär jag in det i något mönstrat papper alt cardstock och fortsätter dekorera vidare. Kan även funka med 3 ihopsatta ark, men jag tycker det blir tillräckligt tjockt med bara 2. På detta album har jag använt mig av svart o-ring i storlek 3/4".


Nu ska jag fortsätta skissa på en utmaning till bloggens 1-års firande! Senast måndag kommer det inlägget upp här på bloggen! Stay tuned...

Inga kommentarer: