onsdag 18 augusti 2010

8 is enough - första kitet

Runt om på ett par olika forum cirkulerar en utmaning som heter Eight is enough. Jag har även läst om den på Ella Publishing, som ligger bakom e-boken och grundidéen.
Vad går då utmaningen ut på? Jo att plocka ihop ett kit med endast 8 olika saker, och utifrån det skapa 4 st layouter. Det finns några fria saker att lägga till, bland annat cardstock, lim och färg, tex distressdynorna.

Så utifrån kitet på fotot ovan ska jag alltså göra 4 layouter... Det ska bli spännande och se vad jag kan knåpa ihop! :-)
I mitt kit har jag valt att lägga följande: 3 st mönstrade papper från Basic Grey; 1 Element stickers från Basic Grey; band; blommor; rhinestones och slutligen alfabetsmask från Tim Holtz. 
Återkommer med mina fyra alster de kommande dagarna! Tack för titten! 

3 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

Åh va spännande, det ska bli superkul att se resultatet.
Kram/V

vickan sa...

alfabet masken var köpte du dessa? pris? är de de du bla använt för maskning till siffror o text på utmaninen - 8 is enough - ?

Maiden sa...

Superläckra grejjer du har gjort av kitet! Jag har själv just gjort 4 alster av 8 saker men tyckte det var jättesvårt å blev inte alls nöjd... Måste välja bättre nästa gång!