onsdag 11 augusti 2010

Kaffefilter


En av Skrotbokens utmaningar nu i augusti var att skapa något där ett kaffefilter ingick på ett eller annat sätt. En riktig utmaning för mig, som aldrig skapat med ett kaffefilter på något vis alls. Surfade runt på nätet och såg en massa fina saker, men inget som föll mig i smaken till 100%. Till slut bestämde jag mig för att helt enkelt göra en vanlig layout.
Jag började med att stämpla min bingostämpel och därefter tog fram min ena mask från Tim Holtz och mina distresser och började maska det hela. Superkul var det :-)
Fotot är taget när vi åkte till Äspölaboratoriet i våras för ett besök ner i urberget.


Titeln fick ett rejält lager CrackleAccent på sig.


Underbar fjäril från Jenni Bowlin.


Här ser man en skymt av maskningen jag gjort på kaffefiltret, samt den underbara rosorna. 
Här har även min BIA fått jobba i form av att stansa ut ett mönster på det ena pappret. Tyckte det verkade onödigt att köpa en kantstans med det mönstret när BIA:n ändå står jämte mig när jag scrapar :-)


Här ser man den superläckra swirlen som jag hade bestämt skulle få vara med, samt även lite mer av kaffefiltret och maskningen.
Allt mönstrat papper är från My Minds Eye och det kom i mitt junikit.
Idag är jag betydligt piggare och på benen redan kl 6 på morgonen :-/ Men så får vi också långväga gäster under dagen :-)
Tack för titten! 

Inga kommentarer: