onsdag 4 augusti 2010

Magnifik rigg...


För några dagar sen såg jag att Joggemia hade lagt ut lite nya skisser på sin skissblogg. Skiss #108 föll mig i smaken helt och hållet! Har suttit och sorterat bland alla mina foton och då har jag hittat tillbaka till några från 2008. Tidigare inlägg om Ostindiefararen Götheborg finns här och här.


Jag har återigen valt att scrapa i A4-format, vilket jag verkligen gillar. Men jag tror även att det kommer bli lite 12*12-tums layouter ibland. Här har jag rotat runt lite i bandlådan och hittat 3 st favoriter. En layout utan en floristnål börjar kännas mer och mer otänktbart :-)


Titeln är skriven med vit cardstock från början, sen har jag duttat på med distressfärgen Walnut Stain och slutligen lagt på ett lager med GlossyAccent.


Alla mönstrade papper kommer från Basic Greys serie Basic. De flesta har jag edgat kanterna på och sen chalkat dom, nåt har jag även kört igenom min lilla wellpappmaskin.
Hur underbart är det inte att ha semester? :-) Jag har inte gjort något speciellt hittills, legat i sängen och läst böcker, surfat runt och hittat en massa scrapinspiration och även hunnit städa bland alla mina mönstrade papper. Skönt!

1 kommentar:

joggemia sa...

Vad kul att få se din tolkning! Superfin med härliga detaljer!

Kram!