måndag 2 augusti 2010

Presentpåse

För ett tag sen tog jag mig en titt bland tidigare inlägg här på min blogg. Då hittade jag ett par inlägg från innan jul där jag gjorde ett par presentpåsar. De finns här och här. Den här gången valde jag ett litet annorlunda upplägg och utseende på påsen.

Tanken med att göra denna var att ha nåt i lager att använda när man är bortbjuden på middag. Oftast är det sånt som dyker upp samma dag, i alla fall för oss. Det är inte alltid jag hinner sätta mig och fixa iordning något då. Dessutom är det lite roligare att ge bort en påse med lite godsaker i än ett kort alla gånger :-)


Allt mönstrat papper är från Pink Paislee, spetsen är köpt på Blomsterlanet och rosorna kommer från UK. 
Igår satt jag och pysslade med ett bröllopskort till en kompis som gifter sig inom kort. Eftersom det är min bästa väninna blir det mer prestige helt plötsligt. Varför vet jag inte. Men förhoppningsvis blir jag klar med kortet under dagen. Återkommer med en bild på det när bröllopet är avklarat :-) 
Igår satt jag självklart och tittade jag på friidrotts-EM och Emma Greens silvermedalj! Stort grattis! Så kul! :-)
Tack för titten! 

2 kommentarer:

Lilo sa...

Vilka snygga!!! Måste varit knepigt att få till!

Nenne sa...

Så smart att få inspiration från sin egen blogg! Jag har tänkt på det men inte riktigt kommit till skott, ibland har jag fastnat för något då jag letar efter foton!

Tyvärr ser jag inte bilderna (långsam dator på jobbet :p shhhh!) men det är säkert supersnyggt med tanke på lilo's kommentar :)

Stor kram