fredag 13 augusti 2010

Fredag 13:e - Bröllopskort


När ni läser detta sitter jag i en kyrka någonstans i Sverige på ett bröllop mellan min bästa väninna sen tonåren och hennes drömprins :-) 
När vi fick inbjudan till bröllopet blev jag så otroligt glad att mina ögon tårades! Att få närvara vid någons bröllop är så otroligt stort och vackert, och inte alls självklart på något vis för mig.

Det komiska är att just fredagen den 13:e sammanföll med ett av Skrotbokens tema för augusti, så det var ju perfekt att kunna göra detta kort! Just datumet 13 har en väldigt stor betydelse för brudparet, och i år finns det bara en fredag den 13:e.... Dessutom vet jag att det sammanfaller med deras förlovningsdag!
Stämpeln kommer från Magnolia och är fäst med 3D-kuddar. Jag stämplade med min VersaColor Silver och hällde sedan på embossingpulver i färgen SilverPearl. Datumet har jag skrivit i efteråt. 

Det lilla silverhjärtat uppe till höger var en av de första sakerna jag köpte till detta kort. Blinget hade jag hemma sen tidigare.

På brudparets hemsida har jag läst mig till att färgerna för bröllopet är rosa, silver och vitt. Självklart ville jag fånga upp detta i kortet.
Rosorna har jag sprayat med Perfect Pearl i färgen Pearl, vilket syns dåligt. Men fler färger kom tidigare i vecka, så jag hoppas snart på att kunna nyttja dom.

Här har jag använt min VersaColor Ash Rose och sen samma färg på embossingpulvret som jag nämnde tidigare i inlägget.
De mönstrade papprena har jag köpt i den lokala bok- & pappershandeln och har ingen aning om märke. Men snygga var dom :-)
Glöm inte att kila in till Skrotboken för att se de andras tolkningar av fredag den 13:e!
Tack för titten och att du tar dig tiden att lämna mig en värmande kommentar!

1 kommentar:

monica sa...

Vilket fint bröllopskort! Extra kul att göra till någon som står en nära =) Gillade layouten i förra inlägget mkt!
Hoppas du får en underbar helg!

kram!