måndag 30 augusti 2010

Stadsfest/festivalsommar


En av Skrotbokens utmaningar i augusti var att göra något med temat Stadsfest/Festivalsommar. Min första tanke var att scrapa dessa biljetter från Kalasturnén som gick av stapeln sommaren 2002. De har legat i en låda sen vi kom hem från den härliga kvällen.
Jag rotade igenom bland alla papper från My Minds Eye och har blandat olika serier hej vilt. Som en ram runt hela layouten har jag duttat med PearlMaker. Wellpapptagen kommer från Inkido.

Ingen av artisterna hör till de jag lyssnar på vanligtvis, men inramningen runt hela evenemanget gjorde det till en underbar kväll! Att dessutom ha underbara vänner och fint väder med som bra minnen gör inte saken sämre :-)


Spets, pins, halvpärlor och några av papprena jag jobbat med.

Knappar från mina gömmor.


Återanvändning av blomförpackning och många härliga blommor.

Strössel av halvpärlor och ännu mer av alla papper.


Titeln som är skriven med Mini Market Stickers Ledger från October Afternoon fick ett lager CrackleAccent på sig.
Tack för titten!

1 kommentar:

Maiden sa...

Superläckert!! Gillar verkligen tanken att bevara minnen utan ett traditionellt fotografi!! Skall lägga det på minnet.... :-)