fredag 20 augusti 2010

8 is enough - layout


Här är så min andra layout som jag gjort med mitt 8 is enough - första kitet. Hittade ett gammalt foto i gömmorna, oktober 1996. Det är min pappas 50-års fest och jag överraskar honom med att spela upp ett stycke tillsammans med min flöjtlärare! Japp, på den tiden spelade jag tvärflöjt och var faktiskt ganska bra på det. Tyvärr så ligger flöjten numera nerpackad av olika tråkiga skäl :-(

Det var alldeles för längesen jag använde mig av vanliga blommor. Har ju mest varit rosor sista tiden. Tur att jag har en beställning från USA på gång med just pappersblommor :-)

Rhinestones och band. Kanterna på layouten har jag färgat in med Peeled Paint-distressen.

Här ser man titeln från sidan. Det var riktigt kul att maska bokstäver så här. Kommer helt klart göra det igen, men kanske inte välja detta alfabet i ett kit igen. Blev lite enformigt till slut :-( 
Tack för titten!

Inga kommentarer: