fredag 9 april 2010

Detaljer - veckans skiss


Det är ju ingen nyhet att jag älskar att skapa utifrån skisser, så det har jag gjort även med denna layouten. Skillnaden är dock att det är skissen v13 på Veckans skiss. Det var evigheter sedan jag tolkade en skiss från dom. Men nu föll den mig verkligen i smaken!
De mönstrade pappren är från BoBunny och serien Flutter Butter.

Egengjord swirl, men hjälp från min mall jag köpte tidigare i våras. Har ritat upp den med blyerts på papprena och sedan jobbar jag med en PearlMaker och avslutar med GlitterStickles. 

De tre olika spetsarna har jag satt ihop med dubbelhäftande tejp innan jag slutligen fäste dom på pappret. Swirlen ovanpå är BoBunnys egna som jag lagt ett lager med GlossyAccent på och runtom lite GlitterStickles.

Titeln är skriven med BoBunnys egna alfabet i samma serie som papprena, de har sedan fått ett lager GlossyAccent på sig och avslutningsvis även Tickled Paint från Making Memories. 
Även denna layouten har foton från Kyrkö Mosse-besöket, börjar kännas lite enformigt nu :-) Ska se till och scrapa andra motiv till nästa layout!
I helgen firar vi 2-årig bröllopsdag - vart har tiden tagit vägen?!? Bowling och middag på restaurang står på agendan. Ska även försöka ta mig ut på en vårfotografering, för nu på morgonen står termometern redan på +6 grader! Underbart!
Tack för titten! 

Inga kommentarer: