söndag 25 april 2010

Inspirerad av ett bokomslag


En av aprils utmaningar hos Skrotboken var att inspireras av ett bokomslag och scrapa utifrån det. Jag fick nyligen hem en bok av en författare jag aldrig hört talas om tidigare, men texten på baksidan tilltalade mig och boken fick flytta hit.
Fotot är taget sommaren 2008 och det är brorsans dotter som snurrar på en gunga under vårt besök på Lådbilslandets äventyrsstig.

Nu har jag kollat upp författaren lite mer och sett att det finns flertalet böcker utgivna på svenska. Jag funderar starkt på att köpa även dom, som pocket, och spara till årets semester...
Jag inspirerades av färgerna, den flygande flickan och den sirliga texten på omslaget.

En härlig blomma som jag byggde ihop, alla är från olika leverantörer.

Titeln som är skriven med thickers har fått turkos GlitterStickles på sig.

Min nya favorit - snurra stjälkarna!

En salig blandning av papper, GlitterStickles och PearlMaker.
Alla mönstrade papper är från October Afternoon, gillar verkligen deras härligt färgglada papper!
Kika in hos Skrotboken och kolla in de andra inspiratörernas tolkningar! 

Inga kommentarer: