torsdag 1 april 2010

Stafflikort


I förra veckan lyckades jag äntligen våga mig på att göra ett stafflikort. Hade någon föreställning om att det skulle vara grymt svårt - vilket det verkligen inte var! Hittade en bra tutorial på Magdas forum och fick en massa härlig inspiration från det här kortet som jag hittade hos Lilo.

Har bara använt mig av spillbitar, även till stommen! 
Biljetten som skymtar bakom blommorna har jag hämtat hos MissCutiePie och skrivit ut här hemma på vanligt fotopapper, tror jag förminskade ner storleken på utskriften till 80% av verkligen storleken.

Älskar verkligen turkosa/blåa papper har jag insett ;-) 
Tack för titten!

2 kommentarer:

EmmJa sa...

Snyggt! Jag har också funderat på ett stafflikort, men tyvärr inte kommit längre än så. Kanske får chansen nu i helgen när det är lite extra ledigt :)

Är för övrigt väldigt imponerad över hur mycket du skapar! Känns som att jag inte har tid/ork mer än på helgerna :(.

Ha nu en riktigt skön påskhelg vännen!

Kramar

MissMian sa...

Vilket snyggt kort! Supersnygga färger!