måndag 19 april 2010

Sommar...


Sommar är det inte än på långa vägar, men väl en layout som ursprungligen var tänkt till en av deltävlingarna på något av de CC som pågick för nån vecka sen. Men nånstans på vägen spårade jag ur och slutade följa tävlingsinstruktionerna ;-) 
De mönstrade papprena kommer från Maja Design, och jag har haft dom i min ägo relativt länge nu (för att vara mig). Alltså dags att sätta saxen i dom helt enkelt!

Till höger i bild syns lite av det kladdade som pågått med akrylfärg. Bladen har fått lite grön GlitterStickles på sig. Kanterna på det randiga pappret är chalkade och sen edgade med saxen.

Även titeln är ett Maja Design papper, vilket serie jag har jobbat med har jag tyvärr ingen info kvar om. Någon som vet? Ett lager med GlitterStickles blev det självklart :-)

Det härliga sammetsbandet tror jag kom i ett månadspaket i höstas, men jag vet inte säkert...

Salig blandning av material och färger. Wellpappen har jag som synes skurit ut en cirkel ur tidigare och journalingbladet är skuret på mitten. Båda två hittades i pappersgömmorna här hemma - tänk vilken skatt jag har haft utan att veta om det! :-)

Journalingcirkeln hittades även den i gömmorna. Bladen köpte jag på Rottenträffen i höstas och gillar dom väldigt mycket!
Fotot är taget sommaren 2009 när jag och maken gjorde en roadtrip via kustvägen upp till Mönsterås. Börjar snart bli dags för vårens första roadtrip, undrar vart vi hamnar den här gången! Höger eller vänster i första korsningen blir avgörande :-)
I veckan blir det till att packa inför helgens träff i Rottne, ska bli kul! Har även skickat in bilder på framkallning, så jag har lite nytt att scrapa! Som vanligt kommer jag med all säkerhet ta med mig alldeles för mycket grejjer ;-) Men det hör väl lite till att åka på träff antar jag!
Tack för titten!

4 kommentarer:

citronlime sa...

Åh...nice med roadtrip! Vad hittade ni på när ni var här?

Och finfin LO!

Idag kom jag på att jag missat att skicka iväg kort till framkallning, frågan är om jag hinner få de innan helgen?!
(har ju visserligen MASSOR med kort som ska scrappas, men ändå...det är alltid lite roligare med nya)

Syns i helgen :) Jag räknar ner, hihi.
Kramar

Mahlin78 sa...

Ja du, vad gjorde vi i M-ås... tog en promenad nere i småbåtshamnen. Det var riktigt blåsigt den dagen vi var uppe, så det blev inte så mkt mer, tror dessutom att det var en söndag. Blir nog till att göra om i vår/sommar.

Lilo sa...

Jättefint tycker jag! Är du skrajsen för att klippa i papprena? Jag klipper glatt i mina numera, ju nyare desto bättre. ;) Vilken kitklubb har du?

Mahlin78 sa...

Nej då, är inte rädd för att klippa i papprena. De är ju "bara" materiella ting :-) Prenumererar på My Scrapbook Nook sen några månader, är grymt nöjd med kiten därifrån.