tisdag 13 april 2010

Havet är oändligt


Layouten är gjord efter en av aprilutmaningarna hos Skrotboken -  tema vatten. Man skulle skapat något med vatten ur kranen. Jag har valt att färglägga den blåa ramen med akvarellfärg som jag målade med pensel. Fotot är taget på östra Öland och är verkligen oändligt. Ramen har jag fått till genom att rita av formen från ett papper med tunn blyerts.

Blommorna har fått lite Tickled Paint från Making Memories på sig.

Här har jag återigen gjort en rosett, den här gången med hjälp av tre olika band. Hattnålen/floristnålen har jag sedan stuckit igenom banden.

Papprena är från Basic Grey och Junebug-serien, precis som chipboardet. Har även använt lite PearlMaker här och var.
Glöm inte kika in hos Skrotboken för att se de andras tolkning på vattentemat!
Igår blev jag attackerad av någon elak bacill som har satt sig på stämbanden :-( Inte det minsta bra för mig som har telefonen som mitt främsta arbetsredskap! Hoppas dock på att vila av rösten så mycket som möjligt ska göra susen!
 Tack för titten!

1 kommentar:

maxell sa...

Jag gillar verkligen din ram här och hela layouten i sig. Kompositionen och färgerna. Snyggt!

Å den där bacillen måste jag också ha träffat på. En envis rackare har jag upptäckt å den har spritt sig till liten man.