tisdag 6 april 2010

Handgjorda tofflor


För några veckor sedan snubblade jag över en beskrivning på hur man gjorde egna filttofflor, vilket jag kände att jag var tvungen att prova på. Fick tag på material till en ganska liten penning, vilket gjorde att det var värt att testa.
Det visade sig med tiden att tofflorna skulle komma att passa perfekt in i en av månadens utmaningar hos Skrotboken, läderutmaningen. För självklart fick jag lite skinn över och kunde leka loss med det.

Jag har använt min Spellbinders Petite Scalloped Circles Small till att stansa ut i skinnet, med god hjälp av min Cuttlebug. Helt lätt var det verkligen inte, men fy skam den som ger sig ;-)
Wellpappen har fått lite GlitterStickles på sig, som jag målade dit med en pensel, samt även svart tyll runt sig.

Titeln skrev jag med 3 olika typsnitt.

På nedersta bilden syns min Handgjortstämpel som jag använde tillsammans med 2 olika färger på akrylfärgen och stämplade med. Tyckte det dubbelbottnade syftet med layouten var ganska självklart, både tofflorna och layouten är handgjorda :-)
Vill du se mer tolkningar kring hur skinn/läder kan användas - kila in till Skrotboken vettja :-)
Tack för titten!

1 kommentar:

Cath. sa...

Å, vilken läcker layout!
Kramar!