lördag 24 april 2010

Sommarlängtan

Oj vilket tempo den här veckan har gått i! Och då har stackars bloggen blivit lidande :-( Har haft en riktig fixarvecka som nu avslutades med god middag igår kväll med maken och om några minuter packar jag in mig i bilen och styr kosan mot Rottne och helgens träff! Ska bli så kul att träffa alla igen! :-)

En tvetydig layout, av den anledningen att solstolen står - mitt i snön! Vid första anblicken trodde maken att den stod i sand, vilket hade varit helt naturligt. Men den var utställd bara någon dag innan jag tog detta foto.

Fotot är taget i februari och fick mig att längta väldigt mycket efter sommaren och varma dagar utan något inplanerat, där jag tar dagen som den kommer.

Har botaniserat bland mina blå/gröna blommor i en storlek jag sällan scrapar med. Gillar stora blommor, men här såg jag meningen med små istället.
Chipboardet har fått ett lager med grå/svart akrylfärg på sig och sedan ett lager med Crackle Accent ovanpå, effekten blev inte vad jag hade tänkt mig, men vad gör det :-)

Blommor och knappar i en salig blandning. Och även en del GlitterStickles.
Papprena kommer från October Afternoon och är verkligen en favorit hos mig. Så lätta att jobba med, då de är perfekt koordinerade! Hoppas på fler såna härliga serier inom kort!
Veckan har som sagt gått i packandets tecken inför helgens scrapträff, och tänka sig - jag har packat mindre än vanligt! Sensation! :-) Lämnar en hel del saker hemma som jag vanligtvis brukar ha med mig. Men jag tror jag kommer överleva, och skulle jag mot förmodan sakna just dom sakerna kan jag alltid slutföra projekten när jag kommer hem. 

Inga kommentarer: