tisdag 11 maj 2010

Kort efter Caths utmaning


Här kommer ytterligare ett bidrag till Bloggpartyt. Den här gången har jag valt att tolka Cath:s utmaning i att göra ett stafflikort på temat kärlek. Härlig utmaning! :-)
Eftersom min kära svärmor fyller respektabla 75 år idag så var det självklart att göra ett kort till henne fyllt med kärlek.
Papprena är från Making Memories och serien Love Notes. Har även använt min Spellbinders Label One.

Har använt mig av 2 olika sorters spets. Den nedersta har Lilo försett mig mig, den översta har jag fått i ett månadspaket från My Scrapbook Nook. Den härliga röda rosen tror jag kom med i julkalenderswappen som var innan jul hos Allt Om Scrap.

2 olika sorters härliga rosor som jag hittade i mina gömmor. För nåt år sedan trodde jag verkligen inte att jag någonsin skulle använda just rosor *fniss* Tror bestämt något helt annat idag! Floristnålen har jag inhandlat hos Landstoken.se

Baksidan fick samma papper som grundframsidan på kortet för att få lite mer sammanhang. 
Stafflikort har verkligen seglat upp som en favorit hos mig. Ser väldigt avancerade ut, men personligen tycker jag att dom är lätta att göra! Och de går att variera i all oändlighet.

2 kommentarer:

Cath. sa...

Å helt underbart och helt klart kärlkesfullt! Så vackert! Tack för att du ville vara med! Varma kramar!

citronlime sa...

Stafflikort är kul :)
Och ditt är sååå fint! och du vet väl att man aldrig kan ha för många blommor ;)
Väntar ivrigt på bild på vad brevbäraren hade med sig till dig idag ;)
Kramar