torsdag 20 maj 2010

Lås...


En av alla roliga utmaningar i maj hos Skrotboken var att scrapa med lås. Jag låste mig lite i tankebanan att hitta ett lås, tills jag kom på att jag hade flera olika i mina gömmor. Layouten i sig scrapade sig själv mer eller mindre.

Berlock/charm beroende på vilket som passar bäst. Har hängt dom i ringar i braden. 

Underbar pin med bling bling som jag fått i ett månadspaket. Har satt fast spetsen med häftklammrar som synes.

Underbar ros, som jag tror kommer från Prima, som fått lite grön GlitterStickles på sig. 2 st floristnålar skymtar i bakgrunden.

Swirl gjord med min mall som grund. Har använt både rhinestones och silvrig GlitterStickles.

Närbild på det svart/vita fotot. Samma foto fast i färg finns också med.
Min tolkning av temat lås blev att vi är låsta till varandra, på ett postivit sätt, genom vår kärlek. Att vi tog steget och gifte oss känner jag påvisar det, att det är vi genom positivt och negativt, lätta och svåra tider.
Fotona är tagna hemma i köket med inspiration från flera olika fotografbloggar som jag kolla igenom ibland. Har vid flera olika tillfällen provat detta med olika färger på rosorna, men just den cremefärgade har blivit en favorit!
Vill du se hur de övriga inspiratörerna hos Skrotboken tolkat lås-utmaningen kilar du in till Skrotboken och kollar vettja :-)

1 kommentar:

citronlime sa...

Är det rosen du köpte av mig?! I så fall är det Woc ;)

Urtjusig LO hur eller hur...såå läckert att göra swirlen så, stor liftvarning på det ;)
Och även fotografiet...måste absolut testa att fota så :)
Kramar