torsdag 13 maj 2010

Layout utifrån Mahlins bildutmaning


En layout gjord efter Mahlins utmaning i Bloggpartyt, som gick ut på att inspireras av några bilder.

Superläckra bilder som jag verkligen tittat och tittat om igen på, och till slut föll mitt val på bilden längst ner till vänster och längst ner till höger, och det jag har tagit upp i min layout är det randiga (se under fotona) och den gröna och röda färgen.

Här har min Spellbinder Petite Scalloped Circles Small fått jobba, liksom en grön chalkdyna.

Swirlen är gjord med röd PearlMaker efter den mall jag köpte tidigare i våras.

Kantstansen har fått jobba lite här, precis som röd chalkdyna. Alla papper är från October Afternoon.
En svårt utmaning för mig, det inte var färger och mönster som jag vanligtvis jobbar utifrån dagligdags. Men en otroligt rolig utmaning :-)
Än finns det gott om tid att hänga på utmaningarna i Bloggpartyt. HÄR finns mer info!
Ska strax våga bege mig ut i ösregnet för att få i mig en god latté samt köpa en förvaringslåda till alla mina rosor som kom tidigare i veckan :-) I eftermiddag blir det till att sova en liten stund, eftersom jag vaknade kl 4.45 idag. På min lediga dag :-( 
Tack för titten!

1 kommentar:

Mahlin sa...

YAY.. Vad läcker den blev! JAg gillar verkligen hur du inspirerats av bilderna och upplägget, designen är toppen. Tack för att du ville vara med i min utmaning.