måndag 3 maj 2010

Layout efter Lilos skiss


Mycket skapat utifrån Bloggparty eller till Skrotboken i maj kan jag lova :-) Den här layouten, med ett foto av mina svärföräldrar, är gjord efter Lilos utmaning som var att tolka den här skissen som Moma gjort:

Jag har vridit runt och även spegelvänt den. 

Älskar att bygga blommor i lager på lager, tycker effekten är grym. Har hängt lite grön ståltråd i en hattnål som jag fick i ett månadspaket.

Helt underbart alfabet från Jillibean Soup som kom i aprilmånadspaketet från My Scrapbook Nook. Jag har valt att som extra effekt sy på det med gul tråd. Har sett flera andra scrapare göra så, och självklart ville jag testa.

Härlig spets från okänt märke, och Element Stickers från Basic Grey.

Här syns att jag sytt runt hela layouten med grön tråd.
Alla papper är från Basic Grey och serien Origins. Gult är verkligen inte min färg, men på nåt sätt funkar det grymt bra trots det :-) 

4 kommentarer:

Lilo sa...

Vad skoj att du hoppade på min utmaning och fint skapade du också!=)

Nenne sa...

Läckert! Ja det blir så snyggt att sy på bokstäverna, speciellt på det där i wellpapp! Gillar att du sparat kanten efter bården! Genialt!

Kram!

penni sa...

Jättesnyggt! Du får alltid så mycket gjort! Jag är avis ;)

Hjärtat på mitt kort är från magnolia. Helena har haft den i butik vet jag bla. Urfin är den och den funkar såå bra till alla sorts kort. Man kan ju skriva vad som i hjärtat :)

kram!

monica sa...

mycket snyggt!

nu ska jag börja ta tag i utmaningarna jag också, var sååå många jag ville göra den här gången!

kram!